Published on

Problémák a virtuális térben: A Párizsba kóborló Facebook Marketplace esete

Authors
  • avatar
    Name
    Bartók Dániel
    Twitter

Üdvözöllek Kedves Olvasó az első problémamegoldó bejegyzésnél. Már egy ideje terveztem, hogy nyitok egy külön ágat ennek a témának, ahol egy-egy problémát jobban kivesézünk. Ezekben a bejegyzésekben megnézzük pontosan mi is a jelenség, mi okozza és ahol lehet, megpróbálok megoldást is nyújtani. Nem is szaporítanám tovább a szót, vágjunk is bele!

A Párizsba kóborló Facebook Marketplace esete

A jelenség leírása

Többen felkerestek egy olyan problémával, hogy a Facebook Marketplace-t telefonon megnyitva nagyon furán viselkedik. Nevezetesen az történik, hogy az ikonra kattintva, egy külső böngészőből nyílik meg a piac és a hirdetési helyszín pedig Párizs 60km-es sugarára állítódik, és ez ismétlődik néhány másodpercenként.

Próbálták törölni az alkalmazás gyorsítótárát és az adatokat is, sőt az alkalmazás teljes újra telepítése sem segített. Az egyik ismerősöm még azt is kipróbálta, hogy feltette a Facebook Lite alkalmazást, a jelenség ott is ugyanez volt. Az alábbi videóban jól látszódik a probléma.

A hiba oka

Mivel nagyon újkeletű jelenségről van szó, ezért nem kevés kutatómunkát igényelt a hasonló esetek felkutatása az interneten. Szerencsém volt, ugyanis néhány leírást elolvasva sikerült megtalálni a közös pontokat. A probléma megjelenése előtt szinte mindenki beszámolt arról, hogy a Facebook feldobott egy ablakot, ahol arról kellett nyilatkozni, hogy felhasználhatják-e Facebook adatait a Marketplace-élményhez. Miután ezt szinte mindenki megtagadta, vagy csak kinyomta az ablakot, így gyanús volt, hogy itt van a kutya elásva.

Valamiért, amikor ezt az engedélyt nem adjuk meg, akkor a Marketplace-nek nincs joga felhasználni a tartózkodási helyünket, ami a fent ismertetett hibás működést eredményezi.

A probléma megoldása

Azt gondolom, amikor megtagadjuk az adataink felhasználását, a Marketplace-ben ez nincs vagy hibásan van lekezelve, így rosszul kezd el működni. A szakmában szlengesen erre azt szoktuk mondani, hogy bug-os a program, azaz bogaras. Gyanítom ezt a hibát a jövőben javítani fogják, addig is az egyetlen megoldás, hogy megengedjük a Facebook adataink felhasználását a Marketplace "élmény" jobbá tételére. Ehhez a következőket kell tennünk.

Nyissuk meg az okos telefonunkon a Facebook alkalmazást. Kattintsunk a jobb felső sarokban az avatarunkra, majd a fogaskerék ikonra. A tevekénységed és a beleegyezéseid menüpontban válasszuk az Adathasználat a Facebook-élményekhez pontot. Itt a Marketplace-nél bökjünk a Frissítés gombra. Ezután válasszuk a Kezdést, majd a Személyre szabott lehetőséget és kattintsunk a Tovább gombra, végül a Megerősítésre és a Készre. Miután megadtuk az engedélyt a Marketplace visszatér a normális működéshez és nem fog elkóborolni.

A megoldást videós formában is megtekinthetitek:

Kedves Olvasó, remélem tetszett és hasznos volt a bejegyzés, a jövőben több ehhez hasonló bejegyzéssel is készülök.

Van bármilyen problémátok a virtuális térben, amiről szívesen látnátok hasonló bejegyzést? Írjátok meg a hozzászólásokban!

Támogass egy kávéval